سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش تئوری موسیقی

 آموزش تئوری موسیقی به آموزش مطالب آموزشی همراه با تکرار و تمرین و اجرای عملی به صورت گام به گام می پردازد. اگر علاقه‌مند به دانش موسیقی مانند یادگیری الفبای موسیقی، نت‌خوانی، آشنایی با میزان‌ها و ضرب و ملودی هستید، ویدئوهایآموزش تئوری موسیقی برای شما بسیار مفید خواهد بود. آموزش تئوری موسیقیکه پیش روی شماست شامل 50 فایل ویدئویی می‌باشد که توسط یکی از استادان با سابقه‌ی آموزش تئوری موسیقی به نام Andrew Furmanczyk که نوازنده نیز هست برای شما آماده شده است.

 

آموزش تئوری موسیقی?

 

آموزش تئوری موسیقی - آموزش تئوری موسیقی

آموزش تئوری موسیقی یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی است که علاقه مندان به موسیقی و مخصوصا نوازندگان تمام سازها با آن مواجه می‌شوند. پیچیدگی‌های زیاد و تئوری بودن تمامی مباحث مربوط به آموزش تئوری موسیقی باعث شده است که بسیاری از نوازندگان از یادگیری این مبحث مهم غافل باشند. اما باید بدانیم که آموزش تئوری موسیقی پایه و اساس نوازندگی و آهنگ‌سازی است و بدون یادگیری آن، یادگیری موسیقی عملا غیرممکن است. بهترین راه برای آموزش تئوری موسیقی برای کسانی که شرکت کردن در کلاس برایشان مقدور نیست یا با یادگیری خودآموز از روی متن راحت نیستند، استفاده از فیلم‌های آموزشی می‌باشد.

آموزش تئوری موسیقی - آموزش تئوری موسیقی

آموزش تئوری موسیقی را می توان شاخه‌ای از موسیقی دانست که مباحثی مانند علامت‌ها، نت‌ها، میزان‌ها و ترکیب آن‌ها، گام، ریتم، پرده و نیم‌پرده را شامل می‌شود. گفتنی است که آموزش تئوری موسیقی لازمه‌ی ورود به دنیای موسیقی فارغ از نوع ساز یا آواز می‌باشد. آموزش تئوری موسیقی پیش‌نیاز نوازندگی تمام سازهای موسیقی ایرانی و غربی مانند گیتار، سه‌تار، پیانو، ویولن و... است و در سطح آموزش تئوری موسیقی، این سازها تفاوتی باهم ندارند. احتمالا تا به حال سوالات زیادی در زمینه‌ی موسیقی برای شما ایجاد شده است، مثلا ریتم چیست، ریتم 4/4 یا 6/8 یعنی چه و این اعداد چه معنایی دارند، نت چیست و علامت‌های آن کدامند، نت‌ها کجای خطوط حامل قرار می گیرند و چطور می‌توان آن ها را خواند یا نوشت، تفاوت آواهای مختلف موسیقی در چیست، چگونه می توان نت‌ها را اجرا کرد و آن‌ها را در موسیقی تشخیص داد. درآموزش تئوری موسیقی به تمام این سوالات پاسخی مناسب و ساده داده خواهد شد به طوری که در پایان قادر به نوشتن یک ملودی یا آهنگ خواهید بود.

آموزش تئوری موسیقی?

 

 

آموزش تئوری موسیقی -آموزش تئوری موسیقی

در این سری از ویدئوها، سه بخش کلی وجود دارد. در پایان هر بخش یک ویدئو برای جمع‌بندی اصطلاحات معرفی شده در همان بخش قرار داده شده است. هم‌چنین یک امتحان در انتهای هر بخش برای اطمینان از فهم کامل مباحث تدریس شده در آن بخش موجود می‌باشد تا هنرآموز موسیقی بتواند توانایی خود در یادگیری مطالب آموزش تئوری موسیقی را محک بزند. بخش اول آموزش تئوری موسیقی شامل آشنایی کلی با آموزش تئوری موسیقی، نام نت‌های موسیقی و آشنایی با خطوط حامل، ارزش نت‌ها و جهت آن‌ها، ارزش زمانی و آشنایی با مترونوم است. هم چنین در بخش اول آموزش تئوری موسیقی آشنایی با انواع سکوت، ریتم، سکوت‌های پیوسته و خطوط مکمل، نت‌های کامل و نیمه، پرده و نیم‌پرده، نیم‌نت‌های کروماتیک و دیاتونیک و نت‌های مترادف، دستگاه‌های اصلی، دستگاه‌های فرعی، طبیعی، هارمونیک و ملودیک نیز گنجانده شده است. مینورهای نسبی، بمل و دیز و علامت کلیدها، دایره‌ی پنج‌ها، تشخیص کلید اجرای قطعه، ضرب اولیه، فواصل موسیقیایی، سه‌تایی‌های مینور و ماژور، درجات دستگاه‌ها نوشتن ملودی از دیگر مباحث بخش اول آموزش تئوری موسیقی هستند.

 

آموزش تئوری موسیقی?

 

آموزش تئوری موسیقی

بخش دوم آموزش تئوری موسیقی موارد زیر را در برمی گیرد:

انتقال ماژور به ماژور، ساخت آهنگ کامل، ریتم، مدها و حالت‌های گام، لیست اصطلاحات موسیقی ایتالیایی در نهایت در بخش سوم آموزش تئوری موسیقی  به کلید C، اثر چهارتایی، گام پنج‌تایی و گام با نت کامل، گام بلوز، تکنیک 12 نت، چندنتی، خوشه‌ی نت‌ها و آکوردهای چهارتایی، تغییر در فاصله‌ها، اصول تغییر فاصله، اعداد رومی برای هر آکورد در گام مینور و ماژور، آکوردهای باز و بسته و دوبرابر کردن، هفتم‌های غالب و مغلوب، انتقال مینور به مینور می‌پردازد. در ادامه‌ با تماشای کامل ویدئوهای آموزش تئوی موسیقی با سوپرانو، آلتو، تنور، باس، آهنگ ناقص، تکنیک نوشتن ملودی با آهنگ کامل و ناقص، ارزش‌های زمانی دوگانه، تغییرات ارزش زمانی و سنکپ، آرایه‌ها، سازهای ارکستر، ساختار دوتایی و سه‌تایی در موسیقی، نت‌های غیرهارمونی (غیرآکوردی) نیز آشنا خواهید شد.

اگر علاقمند به یادگیری اصولی موسیقی توسط یکی از بهترین مجموعه های آموزش موسیقی می باشید، مجموعه آموزش تئوری موسیقی که توسط وب سایت 118فایل ارائه گردیده را از دست ندهید.

 

برای خرید این پکیج به وب سایت 118 فایل مراجعه کنید.

www.118file.com